Kangoeroes

De Kangoeroeklup

Bij onze verenging, Korfbalvereniging Luctor, is er de mogelijkheid voor de kinderen van 3-6 jaar om spelenderwijs kennis te maken met de korfbalsport.
Dat doen zij op zaterdagmorgen in de “Kangoeroeklup”. In de wintermaanden in sportaccommodatie de Vliegende Vaart en in de zomermaanden buiten bij onze eigen accommodatie  achterin sportpark Vliegende Vaart ( nog voorbij de hockeyvelden)
Samen met de Kangoeroejuffen en de kangoeroes JUMPER, SCORO, FUNNY en SPURT oefenen zij allerlei korfbalvaardigheden!
Balvaardigheid, samenspel en plezier staan hier bij voorop!
Op de homepage van deze website en onder het kopje competitie staat op welke zaterdagen er getraind wordt.
De kinderen kunnen 4 keer gratis meetrainen en daarna lid worden van de Kangoeroeklup. Ze krijgen dan ook een echt Kangoeroeklup T-shirt.
De actuele lidmaatschapskosten staan op het inschrijfformulier.

Het inschrijfformulier vind je op de pagina -lidmaatschap- van deze  site. Kies hiervoor het algemene inschrijfformulier.

Kangoeroeklup op de basisschool

Om nieuwe leden te werven in deze leeftijdscategorie, zijn wij in 2013 gestart wij met de “Kangoeroeklup op de basisschool”.
Deze ledenwervingsactie is bedoeld voor de kinderen van groep 1 en 2 en ziet er als volgt uit:
Wij hebben een kist ontworpen met daarin 10 verschillende spellen, die gericht zijn op allerlei korfbalvaardigheden. De spellen kunnen in een speellokaal van een basisschool in circuit vorm neergezet worden. U kiest enkele spelletjes uit en kunt deze samen met de kinderen doorlopen tijdens de reguliere gymles. De materialen die nodig zijn voor de spelletjes zijn veelal te vinden in alle speellokalen. In de kist bevinden zich ook enkele extra materialen, een handleiding voor de leerkracht, brief voor de ouders, kleurplaten, puzzels en promotiemateriaal. In november 2019 hebben we via het innovatiefonds van het KNKV geld ontvangen om elke bassischool in Terneuzen een Kangoeroklupkist en een korfbalpaal in bruikleen te geven!

We hopen op deze manier de kinderen enthousiast te maken en natuurlijk weer nieuwe Kangoeroeklup leden te verwelkomen binnen onze vereniging.

Wilt u meer informatie over de “Kangoeroeklup op de basisschool” , dan kunt u mailen naar kvluctor@gmail.com
Speel, Kleur, Beweeg en Luister mee met de Kangoeroeklup

Kijk op http://www.kangoeroeklup.nl/ voor de gezellig Kangoeroeklup site