G korfbal

Korfballen voor mensen met een beperking

Sporten is in een heleboel opzichten goed, maar sporten is vooral ook leuk! En hoe leuk korfbal is, willen wij graag aan iedereen laten zien.

Sinds februari 2014 organiseren we korfbaltrainingen voor mensen met een beperking. Deze zijn bedoeld voor sporters in de leeftijd van 14 jaar en ouder. De trainingen worden gegeven door enthousiaste vrijwilligers. Deze groep vrijwilligers bestaat uit mensen met korfbaltrainerservaring en mensen die werkzaam geweest zijn in de gehandicaptenzorg.

Uit onderzoek blijkt dat veel mensen met een beperking te weinig lichaamsbeweging hebben. En dat terwijl bewegen juist zo belangrijk is. Niet alleen met het oog op de gezondheid, maar ook omdat sporten bijdraagt aan een goede ontwikkeling van motoriek en sociale vaardigheden. Wij willen hieraan graag een bijdrage leveren door deze mensen kennis te laten maken met de superleuke sport korfbal!

De korfbaltrainingen vinden plaats in op de  dinsdagen van 19.00-20.00 uur.
In de maanden april en mei op het korfbalveld sport  Vliegende Vaart 17
en in de maanden september t/m maart
in sporthal “Vliegende Vaart”, Terneuzen.

Geïnteresseerden kunnen vrijblijvend 4 dinsdagen komen kennismaken.

Daarna kun je lid worden van de vereniging en zo elke week komen sporten!
Helaas kunnen wij niet het vervoer van en naar de trainingen verzorgen.

Wel bestaat de mogelijkheid, dat begeleiders en/of familieleden mee komen sporten.

Heb je zin om eens een balletje te komen gooien? Stuur dan een e-mail naar kvluctor@gmail.com met daarin de naam van de sporter, naam contactpersoon, eventueel zorginstelling en bijzonderheden rondom de beperking. Wij nemen daarna contact met u op.

Op de website  staat onder het kopje competitie, welke teams er op welke zaterdag moeten spelen. Kom gerust eens langs!