Activiteiten informatie algemeen

Activiteiten algemeen
Naast korfbaltrainingen en het spelen van competitie wedstrijden organiseren we nog een heleboel andere activiteiten. Deels uit noodzaak om de vereniging financieel draaiende te houden maar ook voor de gezelligheid en onderlinge binding met de leden.

Financieel
Iedereen betaald wel contributie maar dat is bij lange na niet genoeg om alle kosten als afdracht aan het KNKV, onderhoud kleedlokalen/clubhuis, de sporthal etc. te betalen. Belangrijke acties hiervoor zijn ophalen oud papier (iedere 1ste donderdag van de maand van 8:00 – 12:00 uur), loten Grote Clubacties(sep-okt) en verkoop speculaaspoppen (sinterklaas) en  deelname aan de clubkas actie van de RABO bank (april) . Ook spelen individuele leden met verschillende kansspelen als de Lotto en Vriendenloterij mee, waarvan een deel van de inleg direct naar de vereniging gaat. Shirt en trainingspakken sponsering vallen hier natuurlijk ook onder. De club van dertig bestaat uit ouders, grootouders en anderen die zich bij de vereniging betrokken voelen en elkaar 30 euro in de pot stoppen voor een bijzondere aankoop of activiteit die mede door hun wordt bepaald.

Ledenwerfacties
Ook worden er ledenwerfactie acties gehouden. Samen met het gemeentelijke Sportpunt organiseren we elk jaar een schoolkorfbal toernooi voor het basis onderwijs in de kerstvakantie. Inclusief een kangoeroe spelletjes instuif voor de groepen 1/2. Een keer of 6 per jaar veld / zaal / veld houden we een kangoeroe spelletjes morgen. De kangoeroe spelletjes kist kan door de scholen worden geleend om zelf een korfbal spel morgen in de groepen 1/2 te organiseren.
We geven korfballessen aan de eerstejaars sportklassen van de Rede.

Binding
De AC organiseert jaarlijks een aantal activiteiten in het clubhuis of daarbuiten. Kinderdisco , speurtochten knutselmiddag,. Een topper is elk jaar het nachtkamp voor de jeugd. Voor de ouderen zijn er thema avonden als een wijn- of bierproef met hapjes. Bij mooi weer en een thuisprogramma op het veld gaat veelal de BBQ aan of is er een speciaal menu wat iemand thuis heeft klaargemaakt.

Alle activiteiten worden vermeld in de kalender, dus wil je op de hoogte blijven kijk er regelmatig in.