schoolkorfbal

Kennismaken met korfbal.
Jong geleerd, oud gedaan is een bekend gezegde. Zeker als je van jongs af aan met plezier hebt leren spelen en sporten blijf je het dit later ook makkelijker doen en blijf je geestelijk en lichamelijk fitter met minder gezondheidsklachten. Voorkomen is beter dan genezen en vergeet de sociale contacten niet. Door de overheid en verenigingen worden hiervoor allerlei activiteiten ontwikkeld en financieel gesteund. Het is wel belangrijk dat de kinderen de juiste sport kiezen. Kennis maken met verschillende sporten is noodzakelijk. In samenwerking met de gemeente worden schoolsport clinic’s  en toernooien georganiseerd. Ook tijdens de gymlessen worden al dan niet structureel in verschillende sporten les gegeven.

Onze vereniging is daarin ook actief. In de kerstvakantie organiseren we samen met Sportpunt Terneuzen een instuif voor de groepen 1 en 2 van de basisschool en wedstrijden 4Korfbal voor de groepen 3-8.

Om goed voorbereid aan het toernooi te beginnen bieden we u twee korfbal clinics aan voor groep 3-8.
Deze zijn speciaal gemaakt om de kinderen in de basisschoolleeftijd kennis te laten maken met Korfbal. De clinics zijn heel gemakkelijk in te plannen in de reguliere gymlessen en kunnen door de leerkracht zelf gegeven worden. U hoeft hier zelf geen korfbalervaring voor te hebben.
korfbalclinic 1 gr 3 – 8
Korfbalclinic 2 gr 3 – 8
Korfbalclinics info voor de leerkrachten

Een uitgebreidere lessen reeks vind je bij in de onderstaande brochure “Kennismaken met korfbal”. Hierin worden de gymlessen gevolgd door buitenschoolse activiteiten.
Kennismaken met korfbal

Op de site www.school-korfbal.nl vind je nog veel meer informatie

Om Korfbal in groep 1 en 2 te promoten is de “de Kangoeroeklupkist” ontworpen. Deze kist bevat 10 spelletjes, die gericht zijn op allerlei korfbalvaardigheden. De spellen kunnen in het speellokaal in circuitvorm neergezet worden. Ook hier is geen korfbalervaring nodig. Vanaf november 2019 heeft elke basisschool in Terneuzen een Kangoerklupkist en een korfbalpaal in bruikleen. Informatie aanvragen hierover? Stuur dan een mailtje naar kvluctor@gmail.com